Sollicitatieprocedure

Je ziet jezelf al helemaal zitten bij Sandd en hebt daarom naar die ene leuke vacature gesolliciteerd. Maar wat nu?

De procedure

Nadat je je cv en motivatie hebt geupload krijg je per mail een ontvangstbevestiging. Daarin lees je dat we binnen 14 dagen terugkoppeling geven op je sollicitatie, of uiterlijk binnen een week na de sluitingsdatum van de vacature.

We nemen elke sollicitatie serieus en willen je dan ook een zo persoonlijk mogelijke terugkoppeling geven. Soms hebben we nog vragen over je profiel en nemen we telefonisch contact met je op. Wanneer we voldoende raakvlakken zien tussen jou, je cv en motivatie en onze vacature word je uitgenodigd voor een kennismakingsgesprek op de site of het hoofdkantoor. In het algemeen kiezen we ervoor om twee gesprekken te voeren, waarna een aanbieding volgt. Bij bepaalde functies zetten we een assessment in of bijvoorbeeld een capaciteitentest.

Zien we onvoldoende aanknopingspunten tussen jouw achtergrond en onze vacature, krijg je een afwijzing per mail, waarbij we er naar streven om je een inhoudelijke terugkoppeling te geven. Heb je nadien vragen of wil je een toelichting? Dan kun je ons natuurlijk altijd bellen of mailen.

Persoonsgegevens

Na het afronden van de sollicitatieprocedure verwijdert Sandd jouw gegevens. Wil je dat we jouw gegevens in portefeuille opnemen? Laat ons dat weten via recruitment@sandd.nl en we bewaren je gegevens voor de periode van een jaar.

Klachtenprocedure

Sandd streeft naar een transparante en eerlijke werving & selectieprocedure. Om dit te kunnen toetsen werken wij volgens de Sollicitatiecode, opgesteld door de Nederlandse Vereniging voor Personeelsmanagement & Organisatieontwikkeling (NVP). De volledige NVP Sollicitatiecode lees je op hun website.

Ben je van mening dat Sandd niet volgens de Sollicitatiecode te werk is gegaan, dat je onjuist bent behandeld, dan wel dat de selectie op ondeugdelijke gronden is gebeurd, dan kun je hierover schriftelijk een klacht bij ons indienen.  De Manager HR onderzoekt de klacht en informeert je binnen 4 weken schriftelijk over de uitkomst.

Je kunt je klacht sturen naar:
Sandd
t.a.v. mevrouw M. van Winden
Postbus 10071
7301 GB  Apeldoorn